lördag 19 maj 2012

Mina fina fynd

Det blev en lyckad loppisrunda idag. För runt hundrafemtio kronor fick jag en hel del.

Helt oanvända sandaler som blir fina till bruna fötter och turkost nagellack i sommar.

Ett kurvigt litet sideboard som ska få sig en rejäl färgklick!

En liten bricka i super-teak och salladsbestick å skedar i silver.

Brickan är finast som den är men besticken kanske får sig en omgång.

Ett stort kak/brödfat på fot som ska målas i en glad färg.
Och en ugnsform från Rörstrand i tjusig femtiotalsstil.

Sist men inte minst...den obligatoriska porslinskatten till lilla fröken :)

Undrar om jag får komma hem i morgon med alla mina gamla nya fina saker ;)

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Ska bli spännande att få se dem även efter målning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så fantastiskt roligt att loppisfynda! Ja, nu längtar jag hem till garaget...täcka golvet och gå lös med både sprayburkar och pensel.

      Radera