lördag 24 november 2012

Dagens loppis

Min mysiga slapparlördag fick sig en liten topping när jag fick nys om största och bästa loppisen i byn där mamma bor. Så jag drog iväg och fick på en halvtimme ihop en hög med fina fynd.

Det blev en teakbyrå, en adventsljusstake, två lampor i koppar/mässing (kan inte riktigt skillnaden än;) och en gammal stringhylla. Det mesta var sådant som behöver lite omsorg innan de är perfekta, men med bra objekt är det ju bara roligt!

Stringhyllan är lite skavd och nött men det gör inte så mycket. Jag funderar ändå på att måla om i vart fall gavlarna. Inspirationen ska jag hämta från stringhyllorna soft som har gavlar i pastellfärger.

String soft finns både i rosa/valnöt och mint/ek. Men det lutar just nu åt rosa. Har nämligen en burk full med härlig Alcro Sockervadd som jag ska måla om en annan möbel med.
Hyllan hamnar förmodligen i vardagsrummet och får väl prydas med några små stilleben när den är färdig:)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar